maandag 10 augustus 2015

Liever digitaal

Tijdens de lessen levensbeschouwing kwam er ook vaak iets van mediawijsheid bij kijken. Dat ging dan onder andere over de beelden, die ontstaan door internet. Echte borsten liggen en hebben niet allemaal de maat van een volwassen ballon. Schaamlippen zien er niet allemaal zo keurig bijgesneden uit. Aan de andere kant: ook de mannelijke acteurs in deze industrie zijn ook op hun ‘maatvoering’ uitgezocht. Het leidde meestal tot wat gegiechel, maar hopelijk tot wat meer realisme.
Ik moest er aan denken, omdat een vriendin van mij aangaf de kortste date ooit gehad te hebben via Fetlife. Omdat ik haar ken, kan ik haar foto’s beoordelen, die zijn behoorlijk realistisch  en op een flink aantal verbergt ze letterlijk niets. Toch was haar date teleurgesteld in haar, vooral waarschijnlijk omdat ze zich voor de gelegenheid minder kinky had gekleed dan op een aantal van haar foto’s.  De schrijfster Liza Daen is in werkelijkheid ook een hele mooie vrouw, maar incognito meestal ook wat minder uitdagend gekleed dan tijdens haar (gemaskerde) optredens. Dat gaat nou eenmaal zo en als het dan tegenvalt, moet je toch eens naar cursus realiteitsbesef(ja, die bestaan echt).
Anders dan op Fetlife wordt naakt op Facebook nog altijd uitgebannen, maar ook daar zien we verder ook alleen maar de leuke kanten van mensen. Verder heb ik inmiddels de gewoonte om bij vriendschapsverzoeken van wel erg mooie vrouwen de hulp van Google Images in te roepen. Menig model figureert waarschijnlijk zonder dat ze het weet opgeleukt met een moderne Nederlandse naam op Facebook. Het is maar goed dat  de date van mijn vriendin niet met een van die ‘dames’ een afspraak heeft gemaakt; dat was pas op een verrassing uitgelopen.

Laten we nou met elkaar accepteren dat we niet allemaal model zijn en onze leuke en minder leuke kanten hebben. Juist op Fetlife is men tenminste eerlijk over de eigen seksuele voorkeur en dat is al heel wat. Zou nou verder iedereen op datingsites echt(!) van lange strandwandelingen, verre reizen, leuke terrasje en heel veel(!) sushi houden? Ik betwijfel het, maar als je je verwachtingspatroon daar echt op afstelt, kom je vast nog veel grotere teleurstellingen tegen dan mijn vriendin. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten